Blog

5 trenduri de luat în considerare pentru Retailul din 2016

10 January 2016

Idei şi perspective noi, cu asta se vor confrunta în următorii 5 ani retalerii, din punct de vedere al tehnologiei pe care vor fi nevoiţi să o adopte pentru a oferi clienţilor o experienţă memorabilă.

Muzica rămâne în continuare indispensabilă, iar mai jos vă prezentăm 5 trenduri de luat în considerare pentru 2016:

Oferirea unei experienţe cât mai personalizate pentru client

  • – o experienţă cât mai diferită faţă de concurenţă şi adaptată la preferinţele, comportamentul şi aşteptările clientului.
  • – din punct de vedere muzical vorbim de playlisturi custom-made, create în funcţie de studii asupra preferinţelor muzicale ale grupului ţintă şi factori precum vârstă, sex sau chiar naţionalitate.

Abordare omnichannel: corelarea campaniilor din online cu campaniile audio din in-store

  • – cum le reamintim clienţilor de promoţiile sau produsele care le-au văzut online? Este de ajuns afişajul sau atragem mai degrabă atenţia cu un spot care le reaminteşte de ceva văzut şi online?
  • – o corelare a ceea ce comunicăm online cu ceea transmitem audio in-store va determina o concepţie unitară şi o familiaritate faţă de ambele canale ale businessului.

Insulele de sunet sau promovare in-store inteligentă

  • – aceeaşi muzică în tot supermarketul? Cum creezi zone în care difuzezi muzică sau spoturi diferite, aşa numitele insule de sunet?
  • – fie că e vorba de un raft de vinuri franţuzeşti unde muzica franţuzească ar crea cu totul altă experienţă de cumpărare, fie că e vorba de un banc de sampling asupra căruia vrei să atragi atenţia doar când clienţii trec prin dreptul sau pe sub un anumit spaţiu delimitat, cu ajutorul boxelor unidirecţionale putem să creăm o delimitare “muzicală”.

Smart shops: IoT, Bitcoins sau vitrine muzicale

  • – dacă clientul ar putea direct din telefonul mobil să schimbe muzica din cabina de probă în care se află?
  • – nişte boxe inteligente care fac să cânte orice suprafaţă pe care sunt aplicate şi o aplicaţie care preia informaţii importante despre client şi îi oferă acestuia posibilitatea să interacţioneze şi într-un alt fel cu magazinul tău, fac posibil acest lucru.

Playlistul tău in-store ascultat de clienţii şi de acasă sau de la birou

  • – cum îţi dai seama că atmosfera muzicală creată e pe placul lor şi cântecele difuzate îi binedispune sau îi relaxează? Caută piesele în timp ce sunt în magazin sau chiar le fredonează.
  • – cum poţi să fructifici acest lucru? Un stream personalizat cu numele brandului care să poată fi accesat şi online sau pe diverse aplicaţii de streaming.