Blog

Cum pot fi reduse costurile cu muzica în mall-uri

28 January 2021

Mall-ul reprezintă noul loc de întâlnire preferat de locuitorii marilor orașe, care aleg să își facă acolo cumpărăturile și să își petreacă mare parte din timpul liber, alături de prieteni și familie. Așadar, atmosfera trebuie să fie una relaxantă, dar și fresh, primitoare, familiară, dar și ”trendy”. O mare parte din ceea ce compune atmosfera este muzica din mall.

Majoritatea vizitatorilor nici nu sesizează muzica imediat, ceea ce înseamnă că aceasta este bine integrată în decor, că este cea potrivită, la volumul optim. Muzica induce o anumită stare, iar atunci când volumul este prea mare sau ritmul nepotrivit, clienții vor fi deranjați și vor petrece mai puțin timp în locul respectiv. Însă atunci când muzica este aleasă de specialiști, aceasta va deveni parte a experienței plăcute pe care clienții o au atunci când vizitează magazinul sau mall-ul.
Un playlist profesionist va crea atmosfera dorită, iar clienții se vor simți relaxați, astfel că le va face plăcere să petreacă mai mult timp în magazin și să cumpere de acolo.

 

QInStore Radio oferă clienților din România playlisturi specializate, care vin și cu oportunități de reducere a costurilor cu muzica ambientală comercială difuzată în locațiile și magazinele proprii.

 

O primă variantă propusă este playlistul cu muzica artiștilor independenți – acei artiști aflați la început de drum, care nu au lansat încă hit-uri și nici nu au semnat contracte cu marile case de discuri, iar repertoriul lor nu este declarat și gestionat de OGC-urile (Organismele de Gestiune Colectivă) naționale. Prin urmare, pentru a obține venituri din muzica lor, ei încheie contracte cu entități de management independente (IME), recunoscute de comunitatea europeană prin Directiva 2014/26/EU, transpusă în România prin Legea nr. 74/2018.  Muzica lor nu este încă atât de cunoscută, dar asta nu înseamnă că nu are o calitate acustică și un sound foarte bun, iar costurile ei sunt reduse semnificativ (aproximativ 50%) față de muzica artiștilor consacrați.
Această variantă presupune, așadar, să utilizați un repertoriu IME ai cărui reprezentanți suntem, noi urmând să ne ocupăm de plata drepturilor de autor, de raportarea către IME-ul care gestionează acest repertoriu, oferindu-vă în pachetul de colaborare inclusiv asistență și suport juridic pentru trecerea de la muzica comercială la muzica artiștilor independenți.


Prezentăm câteva link-uri demo pentru muzica IME:

https://www.qinstoreradio.ro/musicbox/Demo/Supermarket.mp3
https://www.qinstoreradio.ro/musicbox/Demo/Restaurant.mp3
https://www.qinstoreradio.ro/musicbox/Demo/Hotel.mp3
https://www.qinstoreradio.ro/musicbox/Demo/Fashion.mp3
https://www.qinstoreradio.ro/musicbox/Demo/Cafes.mp3


A doua variantă sau soluția pentru reduceri suplimentare ar fi difuzarea repertoriului propriu QSound Soft, această opțiune fiind potrivită pentru spațiile (parcări, zone de tranzit etc.) în care se pretează difuzarea unui repertoriu format exclusiv din piese instrumentale. Acest repertoriu include sute de fonograme create special pentru Q Instore Radio de compozitori români, exclusiv pentru scopuri de difuzare ambientală, muzica aceasta nefiind disponibilă pe posturi de radio, TV, distribuții de CD-uri sau orice altă formă de comunicare publică aflată la dispoziția publicului larg.

Acest repertoriu are drepturile patrimoniale cesionate în mod exclusiv în favoarea QInStore Radio, astfel că poate aduce reduceri semnificative de costuri (peste 60%) în ceea ce privește taxele plătite pentru muzica ambientală.


Condiții de utilizare:
Utilizatorul are încheiate licențe de comunicare publică a muzicii ambientale eliberate de Organismele Naționale de Gestiune Colectivă (OGC) a drepturilor de autor și drepturilor conexe (UPFR, CREDIDAM, UCMR-ADA)
și plătește taxele la zi către aceste OGC-uri.


Ascultați aici un DEMO din repertoriul propriu QSOUND oferit de QInStore Radio!

 

În ambele variante prezentate, pachetele de muzică ambientală si serviciile oferite de QInStore Radio permit difuzarea de spoturi publicitare, anunţuri, promoţii sau chiar vânzarea de spațiu publicitar către partenerii dumneavoastră.