Blog

Cum să utilizați muzica în centrul dumneavoastră de sănătate

6 December 2019

Numeroasele studii întreprinse de cercetători din domeniul medical și care au analizat impactul muzicii asupra sănătății fizice și emoționale, au confirmat existența unei relații între ascultarea unei muzici relaxante și un nivel redus al cortizolului salivar (hormon glucocorticoid cu rol important în răspunsul organismului la stres). Prin urmare, este recomandabil ca organizațiile din domeniul sănătății să includă un program de muzică ambientală în sălile de așteptare, pentru a aduce schimbările dorite în dispoziția și chiar satisfacția pacienților.

Într-un cabinet sau centru medical, muzica joacă un rol mult mai important decât în alte afaceri, deoarece motivul pentru care oamenii apelează la acest tip de servicii este de obicei să-și rezolve o anumită problemă de sănătate. Și după cum vom vedea în acest articol, când vine vorba de crearea unei percepții pozitive pentru pacient, este importantă nu doar soluționarea problemei, ci și modul în care este rezolvată aceasta.

Motivul principal pentru care muzica joacă un rol foarte important în orice centru medical este desigur diminuarea sentimentului inițial de anxietate al fiecărui vizitator. De regulă, când cineva merge la medic sau stomatolog, se teme de ceva: durere, injecții, anestezice sau pur și simplu că i se va găsi o problemă de sanatate. Astfel muzica vine pentru a-i ajuta pe pacienți să se calmeze chiar înainte să fie văzuți de medic.

Una dintre primele noastre recomandări este să folosiți muzică cu un ritm și un ton nu prea ridicat. În acest sens, muzica clasică și cea instrumentală sunt cele mai recomandate pentru a crea o atmosferă calmă și armonioasă. Cu toate acestea este ideal să intersectați diferite tipuri de muzică pentru a evita ca angajații și pacienții să ajungă la saturație.

Faptul de a folosi un gen muzical sau altul va depinde și de ora zilei, deoarece nu este același lucru să vorbim despre pacienții relaxați care vin dimineața sau cei stresați care vin după-amiaza după o zi de muncă.

De asemenea, volumul este un alt aspect foarte important, deoarece trebuie ajustat astfel încât să poată fi auzit fără probleme, dar în același timp să nu împiedice comunicarea dintre personalul medical și pacienți.

În plus, muzica ar trebui să fie în perfectă armonie și cu alte aspecte, cum ar fi amenajarea spațiului.

Totodată, utilizarea unei soluții de radio intern cu muzică ambientală într-un centru medical poate constitui și un mijloc de comunicare internă foarte eficient, putând fi difuzate atât diverse anunțuri pentru personal, cât și mesaje de interes public sau, în cazul declanșării unor evenimente extreme (incendiu etc.), instrucțiuni pentru a se asigura evacuarea rapidă și în condiții de maximă siguranță a celor aflați în incintă.

De asemenea, se pot prezenta pacienților regulile din spațiile de așteptare și, eventual, informări cu privire la diversele tipuri de tratamente și consultații oferite de instituție sau tipuri de medicamente comercializate de diverși parteneri/ furnizori ai centrului medical.