Blog

Cum sună brandul tău?

13 June 2018

Sunetul și muzica sunt declanșatori emoționali puternici și pot duce la îmbunătățirea percepției unui brand în mintea consumatorilor și a clienților.

Orice sunet pe care îl legi de o companie, orice jingle asociezi unei campanii reprezinta pentru cei din jur o experienţă de brand. Un binecunoscut arhitect de branduri din lumea publicităţii, Martin Lindstrom susține că orice brand trebuie construit 5-D, în jurul celor 5 simţuri: simţul tactil, văzul, mirosul, auzul şi gustul. (Brand Sense: Sensory Secrets Behind the Stuff We Buy, Martin Lindstrom)

În opinia lui Lidnstrom este modalitatea cea mai bună de a ne consolida brandul, de a-l face mai puternic, pentru că în momentul unei “dezasamblări”, dacă rămâne fără logo sau formă consumatorii îl vor recunoaşte după restul trăsăturilor care îl compun.

Brandurile care şi-au dedicat o mare parte din resurse abordării unor noi dimensiuni senzoriale se bazează pe îmbinarea a cel puțin 2 dintre simțuri în experiența lor de brand oferită clienților: unii gustul, mirosul şi văzul, alţii simţul tactil, cu văzul şi cu gustul şi aşa mai departe.

Așadar când auzim termenul de branding audio, primul lucru care ne vine în minte este întotdeauna o reclamă, radio sau TV, precum și muzica în magazin/restaurant/mall/clădire de birouri. Muzica din magazin este o parte din asta, dar există multe alte dimensiuni atunci când sunetul devine relevant și face parte din brand: gândiți-vă la un sunet al logo-ului, la muzica de fundal sau sunetele pentru un site web și de ce nu muzica care rulează în timpul liniei de așteptare la telefon.

„Manualul de sunet” este instrumentul cel mai important prin aducerea la viață a muzicii și sunetului unei mărci. Valorifică această putere pentru o satisfacție a angajaților, a clienților, a colaboratorilor care iau legătura cu brandul tău pentru a construi relații de loialitate și încredere.

Sunetul poate defini un produs sau un serviciu separat, poate îmbunătăți vânzarea, evocă o emoție și îmbunătățește alte simțuri: mâncarea are un gust mai bun, parfumul miroase mai dulce și ușa mașinii se simte mai fermă. Sunetul îmbogățește în general o experiență.

Fă primul pas pentru a schimba atmosfera în business-ul tău. Vezi aici streaming-urile noastre audio, ascultă și alege ce e potrivit pentru compania ta.