Blog

Muzica ambientală premium pentru standardele de înaltă calitate ale brandului tău

28 June 2017

Pe tot parcursul anului, muzica este prezentă în magazine, restaurante sau hoteluri însă nimeni nu menţionează acest subiect. Clienţii par nici să nu o observe. Atunci de ce mai există, totuşi, muzică în locaţii?
Răspunsul este simplu: pentru a crea o anumită atmosferă şi dispoziţie, în concordanţă cu standardele brandului dumneavoastră.
Există nenumărate studii, care s-au făcut începând cu anii 1980, despre marketing şi plasarea produselor, despre comportamentul cumpărătorului, motivaţia şi emoţiile acestuia, care stau la baza deciziei de a cumpăra, despre variabilele din această „ecuaţie”, printre care se numără şi muzica ambientală.
Aceste studii au arătat faptul că muzica din locaţia dumneavoastră influenţează consumatorul şi au scos în evidenţă trei idei principale:

1.Oamenii manifestă reacţii emoţionale faţă de muzică

Muzica trebuie să se potrivească, să fie pe aceeaşi lungime de undă cu specificul magazinului şi cu clienţii săi. De exemplu, s-a observat că într-un magazin de vinuri clienţii au cumpărat mai mult atunci când se difuza muzică clasică, faţă de perioada în care se auzeau cântece pop, din Top 40. De fapt, nu neapărat au fost cumpărate mai multe sticle de vin, ci unele mai scumpe.

De asemenea, clienţii cumpără mai multe produse specifice de sărbători, atunci când în magazin aud muzică tradiţională de Crăciun – cu alte cuvinte, intră în atmosferă şi îşi doresc să ducă această atmosferă şi la ei acasă.

2.Aceste emoţii pot fi declanşate diferit, în funcţie de elemente diferite ale muzicii – tempo, tonalitate (de exemplu, tonalitatea mai joasă este asociată cu seriozitatea şi chiar tristeţea, în vreme ce tonalitatea înaltă aduce emoţii pozitive, bucurie).

Muzica lentă determină creşterea timpului petrecut în magazin şi creşte semnificativ vânzările (cu 32% mai mult faţă de magazinele unde este difuzată muzică mai ritmată). Explicaţia este simplă: muzica ritmată duce şi la mişcări mai rapide ale indivizilor care o aud şi care vor părăsi mai repede magazinul; dimpotrivă, muzica lentă îi determină pe aceştia să încetinească, să petreacă mai mult timp în magazin şi, prin urmare, să cumpere mai mult. Şi în restaurante, muzica mai lentă i-a determinat pe clienţi să nu se grăbească şi să consume mai mult.

3.Preferinţele personale şi muzica ce ne este familiară influenţează experienţa emoţională.
Principalul obiectiv de branding al companiilor este azi crearea de experienţe pentru consumator care să fie exclusive şi emoţionale şi să-l determine să interacţioneze şi să se implice, iar aici intervine muzica.

Specialiştii recomandă, aşadar, ca oamenii de marketing să aibă toate acestea în vedere şi să înţeleagă felul în care muzica poate influenţa comportamentul clienţilor, prin această conexiune emoţională crescând astfel numărul de vânzări sau nivelul de fidelizare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *