Blog

Muzica de Sărbători și cum influențează ea cumpărăturile

14 November 2018

Suntem doar în Noiembrie și deja lanțurile mari de retail ne prezintă decorațiunile în trend ale acestui sezon? Dar atât de devreme? Este doar noiembrie!!

Cu toții ne punem aceste întrebări în ultimii ani, însă totuși continuăm să cumpărăm din timp decorațiuni și cadouri pentru Sărbătorile care urmează. Acest trend a fost lansat și la noi odată cu venirea marilor retaileri în țară iar micii comercianți au trebuit să țină și ei pasul.

Magazinele, mall-urile și primăriile localităților se pregătesc și ele pentru zilele magice din decembrie cu decorațiuni și lumini care mai de care mai spectaculoase pentru a-ți lua ochii și a-ți face sufletul să zâmbească.

Toată această regizare a Sărbătorilor de iarnă este menită să aducă oamenilor experiența și bucuria Crăciunului. Dacă ne referim la spațiile comerciale, pe lângă decorațiuni, mai există un factor decisiv în experiența și apropierea cumpărătorilor de brand și anume muzica de fundal care are o influență surprinzător de puternică asupra alegerii produselor pe care cumpărătorii le cumpără și a cât de mult sunt dispuși să plătească pentru ele.

Numeroase studii au arătat că anumite melodii sau genuri muzicale ar putea să declașeze percepții în memoria unei persoane, care să schimbe în final preferințele și comportamentul de cumpărare. În această perioadă deja aglomerată în care oamenii sunt oricum deciși să cumpere, te gândești că muzica poate nu mai contează, deoarece clienți oricum vor fi. Însă spunem noi, contează la fel de mult. Atmosfera pe care o creezi în magazin, în restaurant, în mall va determina dacă persoanele se simt confortabil să își petreacă timpul acolo.

Studiile arată că viteza, beat-ul și volumul muzicii din magazin afectează ritmul fluxului clienților prin magazin. Când muzica se aude la un volum redus, oamenii tind să rătăcească încet în jurul rafturilor, pe de altă parte, când se aud cântece puternice și energice, oamenii tind să accelereze ritmul prin magazin.

O strategie de muzică inteligentă în magazin va ține cont de aceste efecte și va folosi diferite stiluri bazate pe timpul zilei și pe obiectivele dorite. De exemplu, un retailer poate decide să pună un playlist cu melodii mai ritmate atunci când este aproape de timpul de închidere, pentru a încuraja clienții să accelereze prin magazin; dimpotrivă, muzica mai lentă ar putea fi utilizată în perioadele din afara orelor de vârf, pentru a inspira cumpărătorii să se rătăcească și să navigheze printre rafturi mai mult timp.

Un playlist cu muzică de Crăciun ales potrivit, fără melodii care să se repete la nesfârșit va aduce bună dispoziție nu doar clienților, ci și angajaților. Într-o perioadă aglomerată și agitată, ai nevoie de un instrument eficient pentru a crește moralul, concentrarea și productivitatea personalului. Multe studii științifice susțin că oamenii tind să lucreze mai repede și își îndeplinesc sarcinile mai precis și mai creativ, atunci când ascultă muzică. Așadar un playlist diversificat, care nu este repetitiv, va aduce voie bună și angajaților în prag de Sărbători.

Muzica din magazin poate fi un punct important de diferențiere pentru un brand, precum și un element cheie în experiența clienților în domeniul vânzărilor cu amănuntul. QInStore Radio, radioul tău personalizat cu muzică ambientală, îți pune la dispoziție și în acest an posibilitatea de a folosi în afacerea ta cel mai potrivit playlist cu muzică de Crăciun.

Vă invităm să ne comunicați dacă doriți această opțiune activată și în ce perioadă.