Blog

Trei aspecte din muzica ambientală care influenţează comportamentul cumpărătorului

28 June 2016

Ritmul, volumul şi genul sunt cele 3 aspecte definitorii pentru ambientul audio in-store. Care sunt efectele acestora asupra comportamentului de cumpărare, vă invităm să aflaţi mai jos.

1. Ritmul

Muzica lentă determină creşterea timpului petrecut în magazin şi creşte semnificativ vânzările (cu 32% mai mult faţă de magazinele unde este difuzată muzică mai ritmată). Explicaţia este simplă: muzica ritmată duce şi la mişcări mai rapide ale indivizilor care o aud şi care vor părăsi mai repede magazinul; dimpotrivă, muzica lentă îi determină pe aceştia să încetinească, să petreacă mai mult timp în magazin şi, prin urmare, să cumpere mai mult.

2. Volumul
Volumul muzicii din magazin determină cât de mult timp vor petrece clienţii acolo. În cazul în care muzica este prea tare, ne vom grăbi să părăsim locul respectiv. Pe de altă parte, diferenţa înregistrată la volumul vânzărilor nu a fost semnificativă. Se pare că muzica tare creează confuzii, creierul nu mai percepe exact cât timp a trecut de când suntem acolo.

Un alt studiu a scos în evidenţă faptul că şi vârsta clienţilor contează: tinerii vor sta mai mult într-un magazin dacă muzica este dată tare, faţă de cei mai în vârstă, care vor căuta mai rapid ieşirea în cazul acesta, preferând muzica ambientală mai lentă, pe fundal.

3.Genul muzical

Genul muzical este printre primele caracteristici observate de clienţi, atunci când intră într-un magazin şi are un efect semnificativ asupra comportamentului acestora. În principiu, muzica trebuie să se potrivească, să fie pe aceeaşi lungime de undă cu specificul magazinului şi cu clienţii săi. De exemplu, s-a observat că într-un magazin de vinuri clienţii au cumpărat mai mult atunci când se difuza muzică clasică, faţă de perioada în care se auzeau cântece pop, din Top 40.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *